terbaik

Tuesday, February 08, 2011

ke"malang"an dalam hidup....

salam.....(kemas ski nok mule cerite)
ok...cite pasal ke'malang'an...
btol ahh org ckp, kemalangan berlaku sekejap je tapi akibatnyer lame..haha

pada suatu hari...(muke siyes)
aku baru hntr syed menggunakan motor milik ayahku..
motor yg dibawaku xterlalu laju..(40 km/j je)
aku pon tunggang laa...hingga laa..
aku menuju ke arah trafic light di hadapan mak chili..
aku dari mak chili...
ikutkan trafic light tu ade 3simpang je...tp........
dpan jalan yg aku lalu tu ade deretan kdai...
aku seorg pemandu yg berhemah...
aku mematuhi lampu isyarat tersebut...namun....
aku tetap terlibat dalam kemalangan tatkala....
kereta dari deretan kdai dihadapan simpang jalan mak chili itu..
memecut terus k jalan makchili tanpa menghiraukan aku di situ..
aku "alamak, mati aku".....hahhhhhhhhhh
aku mengelak dari kete tersebut ke sebelah kiri jalan...(dalam gear 2)
namun aku terpulas handle sikit kerana terkejut dan menjadikan aku terlanggar divide tepi jalan..
aku pun melayang di udara bersama motor milik ayahku...
aku seperti membuat pertunjukkan free...
seperti menyertai pertandingan motor skrennn...(mujur aku xbuat gaya berpusing ketika di udara)
kalo x...aku dah terpilih mewakili negara ke pertandingan motor skrenn peringkat dunia..
aku landing dgn penuh bergaya....(masuk dalam semak-samun)
muke ku penuh debaran....(xtaw nak describe)phm2 laaa...
yg memelikkan org disekeliling(termasuk seorang pakcik)...lepas aku jatuh..
aku bukan nyer tgk diri aku yg luka2 tu...tapi...
aku tgk motor milik ayahku...
motor itu hancur bahagian hadapan...
tapi masih boleh ditunggang..
dalam aku,"aduh, nak ckap cmne kat bapak aku nehh"....
pakcik tu suruh aku duduk dulu minum kopi kat kedai dye..
aku naek hairan..xpasal ajok minum kopi..
org tgh cemas nehh...
aku pon.....ckp terima kasih je kat pakcik tu..
aku start motor dan terus blah...(muke cover ahhh, malu dah tadi..)
aku bawak motor tu..sampai kat trafic light depan PSM...
motor aku mampos...aduh, naye aku...
badan penuh luka2...motor hancur kat dpan...muke aku cover sambil sengeh2...
aku hidop kan balek berkali2...akhirnyer berjaya..
yes2..aku pon blah laa...alhamdulillah..syukur...(walaupon muke rezak tahap hokage)
tp aku nasib baek sbb pakai helmet..xhancur kepale aku..helmet mmg rabok ahhh....
jadi, kalo bawok motor..pakai helmet..ok..tata :D

No comments:

Post a Comment

berlindunglah pada Allah

berlindunglah pada Allah