terbaik

Monday, February 21, 2011

kedai roti canai.... :)

ehem3...
aku sekali lagi ingin berkongsi suka dan duka...
salam,
aku...
ape nak cakap tdi ekkk??? emmm...jap2...
*tgh pikir.......emmmmmm

hah...aku dan kawan2ku...joging lagi...*xdok keje ngat...
selepas joging...sprti biase gi gim awm chukai....makan aiskrim..minum kopi...*wat sdapp citer...
ok....bla...bla...bla....

DI KEDAI ROTI CANAI PADANG ASTAKA>>>
malas nok terang intro...haha...
ok, habis joging, perut lapar*muke kemut...lapor ngat...
aku dan rakan2ku(nuar, mandag dan syed)...kami melihat kdai roti canai...
"aku nak makan roti canai lah"....kataku dalam ati...
aku pon nak luahkan isi ati yg berbatu di ati..
xsempat aku buke mulut...tiba2....
kawan: jom, makan roti canai....
aku pon cakap dalam ati, "camne dye dpt bace ati aku...dye curi idea aku"....
aku: owh..aku mmg nk makan roti canai pon...
kawan: bagus...jom lalu....

jadi kami pon menempah roti canai...
kerana aku terlalu lapar...
aku: kak, saya nk dua roti canai ehhh...
kak: ok, roti canai tiga...
"aku plik??? tiga??? knpe??? aku nk dua....kawan2 aku dua..knp tiga??? bkn empat???", atiku berbicara...
aku mggunakan kemahiran matematik aku secara spontan...*hebat aku...
aku pon cakap ahhh.."mapuh ahh, brape2 pon asal makan..", *muke xkesah...redha pada diri...
siap makan...aku pon ingin membayar makananku tadi.....
aku pon bgn disertai kawanku....
tiba2...*pah ceroh 'tiba2'..saje wat saspen...
kak: ok...beratur...tgn atas bahu...baru bleh bayar...
aku(dalam ati): cehhh, xgune btol..ingat tadika k???*maroh molek.... baek xpyh byr...
tp aku masih ingat Allah..aku xmkn makanan haram....oppsss, secara haram...*muke cover..
aku pon trus duduk..tggu kawan byr dulu...tp...
segalanyer berubah apabila kawanku memblanje kami...aku bersyukur...*biar muke rlek tp dlm ati, "Alhamdulillah".....baek aku....
selesai di kedai roti canai...
TAMAT DOH.....gitu je sbnornyer,,,haha*muke kejam....

No comments:

Post a Comment

berlindunglah pada Allah

berlindunglah pada Allah