terbaik

Saturday, February 19, 2011

kehabisan minyak....????

alhamdulillah....kita masih bertemu lagi di mase dan tempat yang sama.....
dalam blog aku...
assalamualaikum....
'kehabisan minyak'...bukan minyak panas utk urut...bukan minyak masak utk masak dan bukan minyak gamat utk gamat...*btol k??? ye kot...hehe*xikhlas...
tapi minyak petrol lahhh, kawan2...minyak petrol utk kenderaan bermotor...
untuk motor aku.....punyer ayah...
begini cite nyer....

INTRO>>>>
SEMASA DI RUMAHKU>>>
dalam ati..."owh, aku nak isi minyak motor lahh...nanti nak maen futsal kat bandar...mana taw tibe2 habis minyakku..."..*muke penuh yakin..
tibe2...
syahmi meneleponku...terdengar lagu doraemon sbgai nada deringku...
aku angkat...
syahmi: naqiyu...aku xkbo agi ke syed nok maen futsal...
aku: boh...molek mu..seminit agi nok kul 4*saje wat2 dbor...
syahmi: tu ahhhh...mu gi ambk....
aku: aku lesen L, boh...mane bleh gendong org....
syahmi: mu gi je....kkg xcukup org....
aku: InsyaAllah....*muke penuh redha....

aku pun bergegas ke tempat kejadian..kerana kegopohan itu..aku pon lupe isi minyak motor...
*jadi kepada tuan2 dan puan2...jgn gopoh ye...rleks sudahhhhh...*muke ikhlas tahap avatar last airbender..
sambung citer balek....
aku pon bawok motor aku sampai di mak chili...
aku terjumpe luqman tatkala di ingin mengambil ka....mal..
perbual bermule*kuat sembang...
luqman: q, mu nok g mane???
aku: owh...nok ambk syed..
luqman: bukan nuar nok gi ambk???*muke cool
aku: ye ke???
luqman*xdok respon..muke selambe..
aku: ok2..aku gi dulu..

DI TEMPAT FUTSAL>>>
aku paling awal sampai....* bang mangat molek...

HABIS FUTSAL>>>
semua kawan2 tgh lepak2...aku xboh ahhh..aku pon bla trusss...
aku bawak motor....mase 2, aku asyik terpikir..."mintok2 sampai laa petronas"....

SEMASA DALM PERJALANAN>>>
sampai depan PSM....
motor yg ku bawa...berjentat-jentat, "aik, plik ngat...soh2 minyak nok habis....*muke debor molek..hanya Allah yg taw..
di hadapan SK Pusat...
motor ku semakin perlahan, "oh no...not now motor.."dalam ati...*aduh..naye aku...
aku pon mengawal stereng motor...
aik, silap bukan stereng tapi handle...hehe
aku kawal sampai lah aku terdampar di tepi jalan raya yg penuh sesak....
aku mule cemas tapi muke cool..cover ahhh...
tiba2....pinnnnnnnnnnn, pinnnnnnnnnnn
motor kawan2 ku  menyapa...
aku pon meminta bntuan....
bermula la sembang2 tepi jalan bersama motor xberpetrol...
aku: loyo....minyok xdok...
loyo: owh...xjaoh doh petronas...
aku: ye ahhh tp xkan aku nok seret.....
loyo: oh, biar aku tolong...
syed*penumpang loyo..: meh ahh, kiter tolok..mu kawal molek handle...
aku: ok2...

SAMPAI PETRONAS>>>
ati aku lega..cam minum air sejuk mase dahaga...
selesai debaranku....haha

ok..itu saje...
pesanan penaja...
berhati di jalanraya dan check kenderaan sebelum mulakan perjalanan...haha
wassalam....

No comments:

Post a Comment

berlindunglah pada Allah

berlindunglah pada Allah