terbaik

Sunday, February 06, 2011

hidup aku kat kedai air jagung???

salam pembuka bicara...
sblm itu aku nak cte intro camne aku bleh terlepak di kedai air jagung tersebut..
ok2..jap ehhh...haha

CAMNE AKU KE KDAI TERSEBUT>>>
aku dan beberapa kawan aku..nuar, syed dan luqman...
dan beberapa lagi ingin bermaen futsal(xkan aku nak bgtahu sume yg hadir, lenguh ahh tangan aku...)...
ok...
aku tggu luqman kul 11..tiba2
luqman antor msj kbo kul 11 stgoh...
aku tgh smgt waja..pakai wangi2..tgk2..
kna tggu lg setgh jam..tp xpe ahhh, kte tmpg org kan..
kna ikut cara org ahhh..wat pale dri..mmg xpasal ahh
aku pon tggu laa luqman..ati redha thp mufti doh..

SAMPAI DI GELANGGANG FUTSAL DILLAH BARU>>>
aku dan luqman sampai tepat kul 12( janji kul 12)..
dgn perut lapar dan xmakan, aku tgk senyap je tmpat tu..haha
base goh..xdok sorg pon mari agi..ngan toke ftsal pon xmari agi..
satu lg penyeksaan hidup(aku jenis xske tggu org)..
kul12 beberape minit(aku xingat ahh, minit ke berape)
mari lah kwn2 aku yg laen..
mari2..
ade satu lg penyeksaan yg amat tertkan..
xcukup sorg agi nk main futsal..
perut lapar, tggu lame doh...org plok xcukup...toke ftsal xdtg2..
aku pon kbo dlm ati..xkbo ajok org sia2 ahh penantian aku..
aku cube men'call' syed..
akhirnyer dapat..haha, yes2...
dye bleh main..haha
tggu toke dillah...xmari2..aku dan rkn2 blah k tmpat ftsal laen..

GELANGGANG FUTSAL MPK..
gelanggangnyer besar.. kami sikit..
perut lapar lagi..jam telah kul 2 ptg..
kami letih..aku xdaya..berhenti maen sejam kmudian..haha

KDAI AIR JAGUNG>>>>
panjang intro..haha, sori ehh(sengaje)
aku dan syed pada awal nyer mahu ke kedai yg plg top kat situ...(padang astaka)
tapi melihat kpda rkan seperjuang ftsal di kedai air jagung..aku dan syed pon join..
kami xbiase ke situ...(dgn muke xtaw mende)
aku dan rkn menempah air jagung blend...
ingat k makcik tu phm air jagung camne..rupe2 nyer dia wat bijork ork..
patot laa muke makcik 2 ble semacam je mase kami menempah order tersebut...
aku yg lapar perut neh, tanpa pkr pnjg..menempah nasi goreng..(muke sunggoh neh)
smpai je order air jagung...( muke kami ble mcm makcik tdi)
sebab ape...bukan blend neh tp air yg diletak ais yg melimpah..byk gler ais..
aku yg dahaga, teruss minum(dalam ati redha je lahhh)
mase tu kwn ku, loyo..slow prgi bli mee goreng kat kedai plg top dan mkn ngan kami..dalam mase yg same nasi goreng ku smpai...(muke sere) aku tnyer loyo,"loyo, brape se mee goreng???"...
loyo ckp," seriyal se"...(dgn muke cover walaupon ati dah sedih)
aku terus kan makan nasi goreng tu..xsdap sgt tp aku lapar..makan je lahhh..
aku pon berazam nak ke kdai top tu jgak..haha(muke penuh nafsu)
aku pon ajak syed..jom blah..haha(muke penuh kejam)
aku pon bayar air jagung 2..mahal glerrr...RM2...tidakkkkkkkkkkkkkkk
melayang duit RM5 bersama dgn membyr nasi goreng...

KEDAI TOP PADANG ASTAKA>>>
aku smpai bersama syed, nuar dan luqman..
aku dgn nafsu air jagung blend, teruss menempah..malangnyer....
ianya sudah kehabisan..tidakkkkkkkkkkkkk..aku tertipu tipu tipu aku lagi...hah(muke sere)
aku pon cover dan bli air tebu dgn berlagak.."syed kbo ke pakcik tu..aku nok dua gelas..."..
hahahaha(muke bernafsu air tebu)
aku pon ddk..tggu air tebu..haha
smpai air tebu, pakcik plik tgk kami..org skt tp air lebih se..haha
pakcik tu nak tarik blek air tu..syed pon ckp,"pakcik, neh air tebu dye(tunjuk kat aku)"..
pakcik terkejot(muke plik'xtaw nak describe camne muke pakcik tu')
aku sengeh2..dan ambik air tebu..haha

huh, letih tgn...
tp camtu laa cte nyer,,,
kesimpulannyer, anda perlu memerhati sebelum buat keputusan..jgn ikut nafsu..
pikir sebelum buat..buat pilihan bijak,,haha...
(tp air tebu tu mmg best dan murah....xsia2 bli dua gelas)
wassalam... :)

1 comment:

  1. hahahaha..air tebu seriyal x murah ganenyer..doh la sedap...tp q,x sedap ke nasi goreng tu?aku rase cm best jer..

    ReplyDelete

berlindunglah pada Allah

berlindunglah pada Allah