terbaik

Saturday, February 12, 2011

bahana patah hati.....

bismillahirahmanirahim...
dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang...
(siap dngan maksud lagi)...kemaskan???..biase ahh...tarikan awal cerita...
ok, lupakan perkara itu..
sekarang beralih kepada tajuk asal kiter...ape neh..??
hah...patah ati...patah ati..bukan bermaksud ati yg patah..tapi perasaan kecewa..*muke sunggoh, siap ngan gaya tgn lg..mase terang...haha
ok....kami(aku, aiman@mandag dan nuar) merancang dgn penuh teliti untk ke padang astaka cukai, kemaman..
camni lah rupe pdg astaka..(siap dgn penanda lg)

kami sememangnyer sudah lame ingin berjoging..hah...
hingga hari itu...
nuar kol aku..
nuar: naqiyu, mu bgn x lg..aku nok g neh...ayoh mu g keje mu kbo ahh..aku nok ambk mu slalu...
aku: (dengan muke bangun tido dan suare serak basah cm ramli sarip)..ok, nuar..aku kbo kkg...wait2...
nuar:bereh boh..tata

aku pon bgn dgn smgt untuk mandi..
dalam ati..."mapuh ahh, air pagi nie sejuk k x k..asalkan aku dpt berjoging", *dgn ksungguhan yg nyata terpancar diwajahku....
 setelah ayahku ke tmpat keje..
aku pon mukan langkah menelefon nuar..
nuar sudah bersedia dan aku turut sama...walaupon prut menjerit,"laparnyer", tapi imanku masih kental menunggu dgn sabar..

10 MINIT KEMUDIAN>>>
brommmmm, brommmm.....nuar memusingkan motor 'honda'nyer di garaj rumahku...*muke agak rleks...
aku pon menyekodeng nuar sambil berkata,"rlek2, aku datang"....
kami naek motor bersama...nuar tunggang motor, aku duduk belakang...

PADANG ASTAKA CHUKAI>>>
sampai saje..kami sudah kelihat aiman menunggu kami...*termenung aiman..muke koya...
nuar pon parking tepi motor aiman...dye pon terkejut besar,"wow, lambat ngat..aku tunggu tadi doh"...
aku dalam ati,"btol k x aiman tunggu lame doh..helmet atas pale lg"....
kami pon memulakan langkah untuk berlari....
aku terlihat dua org pakcik sedang memesin rumput...teringt plak mase aku mesin rumput....*sebenornyer malas nok hurai..
ok..teruskan....
kami asalnyer ingin joging dua round je..
sampai se'round'...aiman ckp,"letih jugok joging neh"..*muke leloh..penuh keringat..
aku dalam ati,"boh, baru se'round'..ximbuh ahhh"...*muke senyum xikhlas..
sampai round kedua...
aku dalam ati,"hoh, nok habes doh.."..tiba2..
nuar: mari ahhh se'round lg, awal lg neh"..
aku: bereh....* muke redha tahap top player
sampai round ketiga..
aku: ok, aiman habes doh....
nuar: ok, bereh doh...
aiman senyap je..tiba2..kami dah berhenti ttp aiman masih truskan berlari....
aku dalam ati,"bkpe plok dye neh..tadi kbo lengoh...tiba2 smgt plak..."..
nuar: aik, gone gitu...
aku: biar ahh dye...brase sedap ahh tu..
nuar: dye patah ati tu biase ahhh....
aku pelik dgn muke xtaw pape dan menggaru kepale walaupon xgatal...ski automatik tgn...

aku dan nuar ingin berjalan se'round'..sambil melihat aiman...
semase jalan..
aku: nuar, aiman mari, kiter lari..mmg sedih ahh dye...
nuar: haha, ski kianat molek...
aku: laju jugok dye lari..semangat awek..
nuar: jgn ckp gitu..kawan tgh sedih tu...
aku: bkpe????
nuar: kkg dye cte ke mu....
aku: ok...
kami pon tgk aiman berhenti berlari...kami pon mulakan larian semula hinnga ke tempat gim awam chukai...
di situ kami mulakan memain permainan angkat berat...agak best...
tiba2, aiman datang....
muke penuh letih...aku pon bersembanglah dgn dye..
dye sbnarnyer kecewa.....dgan seorg pmpn...ksian btol..
kecewa gler....aku dgr cte dye..agak tragis..8 taon memendam rase..akhirnyer berakhir duka..
sambil smbg..aku pon terpkr...kalo aku patah ati..mesti xlalu makan...tp dye ok laa....makan jugak, cume tambah se'round' berlari....ok jgak...xlaa..mengamuk cam org kurang siuman..haha
jadi disitu kisah patah ati..

kepada tuan2 dan puan2,
jgnlah anda berpatah ati..sesungguhnyer Allah xakan memberi beban kepada hambanyer yg xmampu menanggung beban tersebut..setiap musibah, ade hikmah..Allahualam...

INGIN PULANG>>>
kami ke rumah syed,,lepak2...minum kopi...(wat sedap je kopi..sebenornyer xdok pon)
nuar pon..nak test try motor LC milik abg aiman....mule2 nuar tunggang..
nuar: keras nyer handle....
aiman: mu molek sikit..side mirror xde..(xleh letak sbb nat dye kehausan)
nuar: owh, i see...
aiman: brek belakang xmakan....(xmakan tu bukan lapor tp xberkesan)..mu gune brek depan..
nuar: bahaye ngat..xjage molek ekpon motor..
aiman: roadtax luput doh....
aku dalam ati,"aiman neh...xkan sbb patah ati..naek motor pon patah blake..serba serbi patah..aku duduk blkg nuar brase serung(debor)..."..
nuar: ok..bereh..

kami ke rumah aiman..minum air oren dan makan kacang hijau pedas,,,
pastu nuar hantar aku balik rumah...
nuar mmg bgs ahhh...kawan sejak sekolah rendah...walaupon rumah jaoh tp snggup hntar aku..mgkin dye nok ambk ati...
ok..sampai disitu..tgn pun lengoh doh...kren ase...
wassalam....

3 comments:

berlindunglah pada Allah

berlindunglah pada Allah