terbaik

Saturday, February 05, 2011

hidup dgn mesin rumput???

bismillahirahmanirrahim...
assalamualaikum..
waalaikumussalam...(bagus jawab salam)...
nak jadikan cte hidup dgn mesin rumput...
bermula dgn rase nok ngetest...bak kata org belum cube, belum tahu...
mule2 nok start enjin..mmg susah...
kte tgk org start mmg sng tapi test ahh start sendiri...agk susoh..huh..
bile tarik tali hok start tu...badan kna bongkok skit..bile dah sedia..
kire dalam ati," 1 2 3, start"...
bile start kite jgn masok minyok agi..nnti berpusingan lah mesin rumput tersebut..
dinasihatkan galas dulu mesin rumput...tgk molek2, adakah kite dlm kondisi yg selesa..(macam bawok kete plok)...
tapi biase ahhh, mesin bermotor...
se eloknyer pakai pakaian yg sesuai...

BARU CERITE BERMULA>>>
panjang molek intro...haha
ok, tuan2 dan puan2...
penglaman memesin rumput..amatlah berharga...
bak kata pepatah, bagaikan emas yg berkilau....(ada k pepatah cam tu) mgkin lahhh...
aku memesin rumput kali pertama,
aku menggondol segala rumput yg ade sehingga tiada rumput lagi..
ingatkan baek punyer...tapi bila hujan, mule lah kawasan tersebut berlumpur(lecoh)....
xbaek punyer...
kali kedua memesin rumput,
dengan penuh syahdu...dgn kasih syg...
rumput pon ske dan akhirnyer....
dua minggu kemudian nmpknyer rumput itu tumbuh secara agresif...
owh, baru ku tahu xbleh gune care neh..
xbaek punyer...
akhirnyer angka ke 3...
mmg bertuah...aku sgt bersemangat kali neh..
aku mencondongkan sedikit mesin rumput..anggar2 dalam 2cm..
aku pon mesin dgn kesungguhan bertahap top player..
power bro cam maen game..
kesungguhan itu membuahkan hasil ibarat musim menuai padi menguning...
aku begitu gembira dan bersyukur....
ingat senang k???
semuanyer kerana pengalaman....
akhirnyer, rumput tersebut menjadi ok..aku gembira dan menerima upah..
hati cukup riang..haha



KESAN2 MESIN RUMPUT...
pada malam tu...
aku berasa sunggoh sakit....
badan ku lemah...bygkan nak minum air, tgn berketar2...
tgn ku cam bukan milikku lg....
susah nak control..
3 jam bersama mesin rumput menyebabkan aku xdapat memegang benda berat...
aku pon mampu berdoa dan bertawakal...
esoknyer ksakitan beransur pulih...haha

PESANAN
tiada kerja mudah, semua susah..
tp kalau kite enjoy, ksusahan itu akn berkurang...
hargai dirimu yg dipinjam Tuhan..haha
life with mesin rumput, teach me about work is hard but enjoy it..it will fun..haha

No comments:

Post a Comment

berlindunglah pada Allah

berlindunglah pada Allah