terbaik

Tuesday, February 01, 2011

hidup aku semasa elite challenge 20011

aku bangun seawal pkl 5.45 pg...
entah laa, mgkin mandag@aimanuddin 'senior aku' semangat call aku...awal gler..
aku dgn muke yg penuh syahdu..menjawab "okey, man..aku datang kul 6.30..oke2..aku dah bangun"..
aku bangun...mase tu xmasok ag subuh..ape lahhh, trus ke bilik air utk mandi..
ooowooouuuiiiiiiiiiiii, sejuk nyerrrrr....
aku ckp dlm ati.."kalo aku tunggu air nieh panas mmg xsmpai laa kat mak lagam..."...dgn diri yg terpaksa....aku pon mandi aje....
wow...sejukkk gler...mcm mandi kat dalam peti sejuk....

SELEPAS MANDI
jeng2, jeng...........
aku pon bersiap sedia...tp perutku masih kosong...
aih xleh jadi....aku pon goreng laa ubi kentang cap rahmat...haha,
sambil tunggu jam menunjukkan kul 6.05pg...azan pon berkumandang...
aku yang menantikan saat itu, trusss sembahyg...
selepas sembahyg..sedang molek ubi kentang masak..bagus timing aku...
aku pn sng ati..kenyang pn dah kenyang...namun begitu.....
jam sudah 6.30pg...
"alamak, mandag tunggu aku....kna cpat neh" kata ku dlm ati...
aku pon ckp kat ibubapa nak ke skolah mak lagam...
haha, oke2...jadi aku pon bwak laa motorsikal yg roadtax pon dah tamat..

SAMPAI KAT RUMAH MANDAG
aku berkata dalam ati "sejuknyer luar nehhh, mandag mane???" tiba2....
mandag muncul dhn baju wrna biru..seluar wrna htam..same je ngan aku...
plik btol tp mmg kebetolan laaa....
aku pn bwk motorsikal ku k rmah cg...
aku sbnar nyer tumpang cg tu k mak lagam...
sbb jauh sgt aku nk bwk motor dgn ketamatan roadtax yg nyata membebankan hidup ku..
biase ahh, idop mmg cm2...

DI MAK LAGAM
huh, sampai kat mak lagam...xsempat duduk ag... cg memanggilku dan mandag...
"awk dua orang, tolong cg angkt kerusi jap"...
mandag dgn rela ati, "ok, cg"...manakala aku...
terasa sgt laa rushing...haha, biar laa, mmg niat nk tolong cg pn..haha
aku n mandag smpai kat kerusi 2...kelihatan agak ringan...
mandag dtg n ckp, "q, mu angkat se, aku angkat se"...
aku mencube angkt kerusi tu berseorangan ttp wow, heavy weight 2...
xtercapai akal ku..
mandag pn same...jadi jgn nilai sesuatu secara luaran je...
kami pn angkat same2 smpai habes..haha,
letih jgak...

SEBELUM ELITE CHALLENGE
haha, best jugak tgk bdak2 neh...
smgtnyerrr...aku pn cm2 dulu..
nuar 'rakanku' menasihati dan mmberi smgt kpda bekas anak2 buah nyerrr..
aku neh prgi laa kat bekas rmah sukan aku UKM...
dyeorang masih menghargai aku sebagai penyumbang pda rmah sukan dlu...
mereka meminta sedikit tunjuk ajar..
jadi aku pn tlg laa..tp xbyk sgt sbb xsempat..haha
tiba2...
cg panggil...kami semua pembantu elite challenge...diberi tugasan..
aku sebgai mengambil masa...haha, tp utk laki ketogeri C..haha
yg laen, org laen urus....

SEMASA ELITE CHALLENGE
aku amat menantikan ketibaan si juara...
pelbagai kejutan berlaku..haha, ade yg ku sgke mng tp xmng..
ade yg ku sgke kalah tp xkalah..haha
ade yg pengsan dan ade yg kren kaki...
ade yg nangis dan ade yg jalan2 je smbil gembira krna dpt kuar dri kwsn sekolah...mgkin bg mereka tu hanyalah rekreasi di kwsn mak lagam...haha
sungguh hbat..haha, tahniah kpd pemenang..haha, tp bg aku tiada yg kalah kerana mereka menang dan berani utk melakukan sesuatu yg mereka belum pernah lakukan...tu sebagai pencapaian dri sendri..haha,
bgs...

SELESAI ELITE CHALLENGE
upacara menyampaian hadiah dgn sorokan yg bersemangat..haha
menarik btol...ade yg gune bahasa jepun..
ade yg melalak utk meraikan kemenangan rkn biarpon xmenang asalkan dpt kegembiraan...
last2, rumah UM diumum sebagai pemenang ksluruhn..tahniah...haha
aku di situ sgt letih...haha, satu pengalaman yg belum prnh aku rase...
menjadi org yg menolong cg..bak kata pepatah..tgn di atas lebih baik dari tgn di bawah..haha
ape2 pn aku sbgai bekas plajar sekolah tu, mmg bahagia..
go tesmal go... u will be the best school...i like it..haha

PESANAN UNTUK PELAJAR TESMAL
kepada bdak2 tesmal..hargai sekolah tu..krna ialah tmpat plajar melakar kenangan yg xkan terpadam sehingga semua bekas pelajar masih ingin ke situ walaupn kami tidak lagi layak mnjadi student disitu..wassalam

2 comments:

berlindunglah pada Allah

berlindunglah pada Allah