terbaik

Sunday, March 20, 2011

sakit tp redha....huh

aduhhhhh*muke sakit molek...
ok2....silap2....
xbg salam lg...
salam.....
hari nehhh...aku ke tmpt blajo kete....
niat murni...datang awal..kul 8 dah smpai..
tapi.....huh,..
aku naek laaa motor tu...
tiba2.....jeng3
borang aku hilang....aku dalam ati,"tidddaaaakkkkkkk".....
jadi aku pon tunggu cg tu cari borang...
lame giler....
dahlaaa sepatotnyer aku test esok...
tp hilang borang maka xlehh test esok..*muke stresssss
aku tunggu dalam satu jam...
tiba2......cg tu ckp...,"awak check kat pejabat.."...
aku melangkah....*muke geram tp tahan...
dalam ati,"sabar naqiyuddin.....u still can walk....."...
aku sampai di pjbt.....

aku k kuanter.....
ada kakak kat kuanter...
kakak: adik, nak ape????
aku: owh, saya nak check nama test esok....
kakak:  emmmm, tggu jap ehhh....
aku: ok...

20MINIT KEMUDIAN>>>>
kakak: ok, adik mari sini(memanggil ku k kuanter saambil tangan memberi isyarat)
aku: ok, kakak...mane list tu...
kakak: bg i/c, kakak akn check...
aku: ok...nah...nie i/c....

10MINIT KEMUDIAN>>>>
kakak: sorry dik.....nama adik xde..
aku: ok....
kakak: cube adik check ngan cg...
aku: cg sruh check kat sini...
kakak: owhh...jap..kakak tepon cg...
aku: ok2
sedang mereka berbual....dan...
akhirnyer....
kakak...cari dulu..nanti jumpe..kakak tepon...
no tepon adik...
aku bg no tepon n blah trus..
aku lepak kat rmah....

2JAM KEMUDIAN>>>>
tiba2.....
ting.....ting....ting......*bunyi tepon ku....aku angkat..tettt*bunyi aku tekan
kakak: adik, ahmad naqiyuddin ehh...
aku: ye, saya....
kakak: borang adik...kakak dah jumpe...tp xleh test esok..29/3 bleh....
aku: ok....
kakak: ke adik nak lambat lg..????*wat lawak k kakak nehhh???
aku: xde laaa....29/3 pon ok jugak...
kakak: ok..bereh....assalamualaikum....*baek nyer
aku: waalaikumussalam...*wajib jawab...haha

PESANAN>>>>>
kepada semua pembaca...
tujuan aku menulis pengalaman ini adalah kerana(xbleh lebih 50 patah perkataan)....
aku ingin mengingatkan bahawa setiap peristiwa ada hikmahnyer....
kerana....hari esok sbnrnyer...aku terpakse ke kuala lipis untuk mengambil keputusan spm...doakan aku...
jadi aku xkesah esok xtest jpj...sbb Allah xkan memberi sesuatu dugaan yang xmmpu ditanggung hambaNya...
setiap perkara ada  hikmah..Allahualam...wassalam...hee~

No comments:

Post a Comment

berlindunglah pada Allah

berlindunglah pada Allah