terbaik

Wednesday, March 16, 2011

aku dan blajo motor 2..(perempuan menguasai, adakah lelaki pupus???)

pelik3....
salam semua....
pada ketika ini, aku masih terpikirkan hidup aku kat tmpt blajo motor....
kenapa ehhh??? perempuan nak kuasai dunia k???

ok2...tu intro je..
nie baru citernyer...
aku ke tmpt blajo motorsikal...aku pon dtg awal...*semangat molek...
sblm kul 2 aku dah ade kat situ....*start kul 2 setgh...
aku bukan ape,, takot laa xsempat 'cop' motor EX....*muke berpeluh...
jadi aku tunggu punyer tunggu ngan kwn aku sekali....*muke penuh prhatian...
kul 2 suku, baru ade yg 'cop' motor....
aku ape lg..truss melangkah dan 'cop'....haha
apabila aku dah 'cop'...aku tanpa pikir pnjg truss mengambil kunci motorsikal EX tersebut untk elakkan malaon laen merampasnyer....*muke sies....
ok..mase tu 6/18 ialah lelaki....*yg laen prmpuan laa, tp xtaw laa kalo ade kunsa...
tiba2..ade sorang pmpn tnyer kwn aku...
pmpn tu: boleh x saya nak tukar motor ngan awak???
kwn aku: emmm....*senyap je....
pmpn tu: boleh laa....*muke merayu
kwn aku: *senyap je.....
pmpn tu: xpe lahhh.....*muke sedih
aku dalam ati,"ape laa pmpn nie....naek je laa motor modenas tu...knpe nk tukar motor ngan kwn aku..*kawan aku naek motor EX"....
tiba2,,,,
datang sorg lagi pmpn....
dye mintak tukar motor ngan laki kat tepi aku*aku xkenal...
laki tu bg....haha...*muke baek..
laki tu pon naek laa motor modenas warne merah...
ok2, jap2...sementare tu ramai lg pmpn laen xsempat 'cop' motor....

ok....kami pon berangkat ke tempat blajo motor....
smpai di sana....
aku suruh kwn aku ambil kunci motor nanti kna kebas....
kwn aku first time blajo...jadi dye xtaw lagi akan kekebasan motor yg tlh di'cop'kan..
kami pon ke tmpt ambil borang kehadiran...

15 MINIT KEMUDIAN>>>
kami ke tmpt motor untuk dptkan motor...
aku tgk helmet aku dah kna kebas...
aku marah giler tp xtaw nak tuduh sape...
jadi aku ambil helmet laen....

5 MINIT KEMUDIAN>>>
aku dtg bersama helmet, dalam ati aku cakap,"mujur aku ambil kunci motor...kalo x...motor aku kna kebas..."*muke lega...
aku pon menunggang motor tersebut...
tanpa aku sedari...tgk2...semua pmpn....kcuali aku dan kwn aku....
xcaye ke...neh bukti...


aku pn truskan menunggang motorsikal....*muke rileks...aku kan terer..
aku membuat pusingan lapan...lepas...
aku melalui titian...lepas...aku berkata dlm ati,"wah, hebatnyer aku..."...
aku pn meneruskan brek kecemasan...cam biase lepas dan sume org tgk...nk wat camne..aku kan antara dua org lelaki yang hadir....
tapi....
aku agak geram kerana pmpn dpn aku sgt lmbat dan aku terpaksa tunggu....
aku pn terpikir....,"aik, pmpn duk dpn pmpn yang duk dpn aku aku naek modenas merah...se tahu aku, ade satu je modenas merah...sah, dye rembat yang laki tu punyer..kesian laki tu, dahla dtg awal..."...
aku xske ckp saje...ini buktinyer...
motor yang bernombor plat TAT 2470....

aku melihat begitu....aku berasa sungguh kesian tapi...itulah takdir...ini mgkn jadi pengajaran pada laki tu...
bak kata ahli falsafah,"pengalaman mengajar kita erti hidup"...so, ambil laa pengalaman sebanyak mungkin dan kongsilah bersama kawan2,,haha
ok...wassalam... :)

No comments:

Post a Comment

berlindunglah pada Allah

berlindunglah pada Allah